Sveriges största sortiment

Fri frakt över 599:-

Beställningar innan 14.00 på vardagar skickas samma vardag.

Villkor

[custom_search]

Villkor och policys för Nikoteket.se

  1. Inledning

Denna webbplats, www.nikoteket.se, ägs och drivs av Fix Godis Och Tobak, med organisationsnummer 770326-0716. Genom att använda denna webbplats godkänner du dessa villkor och policys.

  1. Kontaktinformation

Fix Godis & Tobak, E-post: support@nikoteket.se.hemsida.eu, Telefon: 070-279 05 86, Postadress: Ringvägen 42, 614 31 Söderköping. Besöksadress: Slöjdgatan 3, 11157 Stockholm.

  1. Leveransområde

Vi levererar endast inom Sverige.

  1. Åldersgräns

Alla kunder måste vara 18 år eller äldre för att handla från Nikoteket.se, även för nikotinfria produkter. Ålderskontroll sker vid kassan genom BankID. Vi kan även utföra stickkontroller. Vid misstanke om lagbrott eller om köparen inte uppfyller ålderskravet förbehåller vi oss rätten att avbryta beställningen.

  1. Betalningsmetoder

Vi accepterar betalningar via Swish, Banköverföring, Kort och faktura via vår betalningspartner Payson, som ägs av Svea Bank.

  1. Returer och återbetalningar

Vid returer och återbetalningar, vänligen kontakta oss så snart som möjligt efter mottagning. Om produkten har öppnats, förbehåller vi oss rätten att neka återbetalning. Reklamationer skall ske till support@nikoteket.se.hemsida.eu.

  1. Leverans

Beställningar levereras från våra lager i Stockholm och Söderköping via Postnord. Upphämtning i butik i Stockholm är också möjligt.

  1. Dataskydd

Vi efterlever GDPR och sparar inte kundinformation längre än nödvändigt. När du lägger en beställning eller kommunicerar via e-post sparas dina uppgifter i upp till ett år. Om du vill att dina uppgifter tas bort, kontakta oss på support@nikoteket.se.hemsida.eu.

  1. Reklamation

Vid fel på en produkt, vänligen kontakta oss så snart felet upptäcks. Vi kan erbjuda återbetalning eller ersättande produkt beroende på situationen.

  1. Produktgaranti

Vi garanterar minst 2 månaders hållbarhet före bäst före-datum vid leverans. Vid defekter på produkten åtgärdar vi detta, antingen genom att skicka ny produkt eller genom återbetalning.

  1. Klagomål

Alla klagomål skickas till support@nikoteket.se.hemsida.eu. Om nödvändigt eskaleras ärendet till butikschef eller ägare.

  1. Lagersaldon

Vi förbehåller oss rätten att produkter kan vara slut eller att lagermängden kan skilja sig från det som anges på webbplatsen. I sådana fall kontaktar vi kunden via e-post eller telefon.

  1. Leveranstider

Beställningar skickas på vardagar, måndag till fredag. Order som inkommit före 14:00 skickas samma dag. Normal leveranstid med Postnord är 2-3 arbetsdagar, men kan variera beroende på olika faktorer.

  1. E-postkommunikation och nyhetsbrev

Genom att skicka ett e-postmeddelande till oss eller genom att göra en beställning registrerar du dig automatiskt för vårt nyhetsbrev. Vi sparar e-postkommunikation i upp till ett år. Om du vill avregistrera dig från vårt nyhetsbrev, klicka på avregistreringslänken i e-postens fotnot eller kontakta vår kundtjänst via www.nikoteket.se/kundtjänst.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor och policys när som helst och utan förvarning.